Siker a Középiskolai Diákprojekt Versenyen

Siker a Középiskolai Diákprojekt Versenyen

Iskolánk diákjai sikerrel szerepeltek az országos Diákprojekt Versenyen

A 2024/2025-ös tanévre meghirdetett Középiskolai Diákprojekt Versenyre közel 100 projektet regisztráltak. A döntő fordulóba 22 csapat jutott tovább, akik választásuk szerint idén is online vagy jelenléti formában mutathatták be a pályamunkákat.

Iskolánk immár harmadik alkalommal vett részt a rangos megmérettetésen, idén a 12.a osztály humán csoportja „Az ételpazarlás ideje lejárt – ízleld meg a fenntarthatóságot!” című projektjével pályázott. A 17 fős csoport munkáját Pósán Enikő tanárnő szakmai irányításával és lelkes támogatásával valósította meg.

A projekt bemutatására 2025. május 29-én került sor, online formában, ahol diákjaink nagy sikerrel prezentálták munkájukat a szakmai zsűri, a meghívott vendégek és a többi résztvevő előtt.

A projekt céljai – felelősségteljes gondolkodás, közösségi cselekvés

A projekt fő célkitűzései között szerepelt:

  • az élelmiszerpazarlás súlyos problémájára való figyelemfelhívás,
  • a tudatos élelmiszerfogyasztás és a hulladékcsökkentés lehetőségeinek bemutatása,
  • valamint a fenntartható fejlődési célok hétköznapi megvalósításának fontossága.

Külön hangsúlyt kaptak a környezettudatos gondolkodás, az empatikus szemléletformálás, és a közösségi szerepvállalás ösztönzése. A tanulók sokoldalú, kreatív és figyelemfelkeltő megoldásokkal dolgozták fel a témát, ezzel is aktívan formálva kortársaik szemléletét.

A zsűri nagy elismeréssel fogadta a bemutatott pályaművet, és külön megtiszteltetésként felkérte a csapatot, hogy projektjét szélesebb közönség előtt is bemutassa. A prezentáció nagy sikert aratott, és a csoport dicsérő oklevélben részesült – ez az elismerés a diákok elkötelezettségét, kreativitását és felelős gondolkodását méltatta.

Gratulálunk a csapatnak  a példamutató munkához és az elismeréshez! A csapat bizonyította, hogy a felelős gondolkodás, az együttműködés és a kreatív megoldások igenis hatással lehetnek a jövő alakítására.